Komu zlecić tworzenie stron www

strony www

Stając przed wyzwaniem jakim jest stworzenie własnej wizytówki www możemy wybrać jedną z dwóch opcji – albo zatrudnimy agencję interaktywną albo freelancera, który zajmuje się samodzielnym tworzeniem stron internetowych. Która z opcji jest lepsza ?

Strony www z agencji interaktywnych

Serwisy przygotowane przez agencje interaktywne nie bez powodu są droższe. Firma zajmująca się tworzeniem stron internetowych musi opłacić biuro, media, zapłacić składki i podatki. Ale nie tylko stąd bierze się różnica w cenie. Tworzenie strony www czy sklepu internetowego przebiega tu jak na taśmie. Ktoś inny odpowiada za poprawne wyświetlanie w przeglądarkach, ktoś inny za mechanizmy a jeszcze ktoś inny za to, żeby strona była dostosowana do wymagań wyszukiwarek internetowych. Plus w pakiecie mamy jeszcze accounta lub project managera, który nad wszystkim czuwa. I to wszystko ma także wpływ na cenę.

Oferta freelancerów

Freelancerzy zajmujący się tworzeniem stron internetowych są o wiele tańsi. Ale nie zawsze zagwarantują nam taką samą jakość usług jak wyspecjalizowane agencje. Jest też mniejsza szansa, że “zmieszczą “ się w terminie. Jednak często okazuje się, że różnica w cenie jest nie do pogardzenia, a na dodatek okazuje się, że ktoś ze znajomych zna “internetową złotą rączkę” , która ma dobre opinie. Więc może warto zaryzykować ?

Co wybrać ?

Wszystko zależy od tego, czy tworzenie strony internetowej ma na celu ułatwienie życia naszym stałym klientom czy zdobycie nowych. Jeżeli to pierwsze – to najlepiej nie przepłacać, wystarczy że strona działa w poprawnie i nie odstrasza grafiką. W końcu nasz klient zna naszą markę. Jeżeli jednak dzięki stronie chcemy pozyskać nowych klientów to przede wszystkim powinna być dobrze widoczna w wyszukiwarkach – a tego większość freelancerów nam nie zapewni. Poza tym wtedy liczy się każdy detal i dlatego lepiej wynająć agencję, której nie straszne są takie słowa jak usabilty (funkcjonalność i użyteczność, czyli rzeczy, które maja bardzo duży wpływ na to, czy będzie skutecznym narzędziem marketingu on-line)